Saturday, November 21, 2015

Keputusan UPSR 2015

Keputusan UPSR 2015 secara rami telah di keluarkan pada hari Selasa iaitu 17/11/15 selepas jam 10.00 pagi.

"Pencapaian keseluruhan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2015 meningkat dan murid yang mendapat keputusan cemerlang semua Gred A juga meningkat kepada 38,344 orang berbanding pencapaian pada tahun 2014" 

Sumber di petik dari Astroawani.

Admin mengucapkan sekalung tahniah kepada adik-adik yang berjaya mendapat keputusan yang cemerlang.

Kepada yang kurang cemerlang, jangan berputus asa. Ini adalah baru permulaan. Banyak masa dan peluang lagi untuk di tempuhi pada masa hadapan. Jadikan kegagalan sebagi satu titik hijrah untuk kejayaan pada masa hadapan. Untuk adik-adik yang cemerlang, tolong jangan terlalu berpuas hati takabul. Teruskan usaha agar kejayaan silih berganti di kemudian hari.

Para ibubapa, tidak usahlah terlalu meratapi dan menyesali  akan keputusan yang tidak sebarapa anak-anak. Teruskan memberi galakan dan didikan agar mereka menjadi orang yang berjaya di dunia dan juga akhirat kelak.
Peluklah mereka walaupun mereka kurang berjaya. Janganlah terlalu "toucher" mereka terhadap perkara yang lepas. Jangan pandang ke belakang! Sila maju ke hadapan.Banyak lagi tahap dan peringkat peperiksaan yang mereka akan tempuhi nanti.

Hadiah! 
Berilah hadiah yang sewajarnya mengikut tahap pencapaian mereka. Jangan terlalu berkira dengan anak-anak. Dan jangan terlalu 'manjakan' anak-anak dengan hadiah yang menlampau-lampau.

Akhir kata, "tidak kisah kita bermula di mana tetapi yang penting di mana kita berakhir".

Sekian. Wassalam

p/s
Jika anda sebagai ibubapa tidak berpuas hati dan ingin membuat semakan semula boleh berbuat demikian dalam tempoh 30 hari selepas tarikh keputusan rasmi. 
Sila klik di sini untuk ke laman Lembaga Peperiksaan Malaysia



No comments:

Post a Comment